Friday, June 17, 2011

Ada Naik, Ada Turun.




Let's begin with..

OMOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO This blog hasn't been touched since 6 April 2011. Jap nak kira, ohh 2 bulan dan 11 hari???? Err jee? *haha. okay. takdelah lama mana pun tak update.tak perlu kot nak buat buat terkejut.LOL*

Ok, let's get started.

My life for this past 2 months something macam biasa je. Ade naik, ada turun. Ada masa naik, kita perlu cheerish every moment. That's why i always convince myself that live in that very moment, jangan fikir pasal masa depan, jangan fikir masa lalu. Coz that moment takkan last forever. Masa naik, hargailah setiap detik yang ada. jangan lupa untuk sentiasa bersyukur pada Allah. Jangan lupa untuk senyum, jangan lupa untuk ketawa. Tak semua manusia ada peluang untuk menikmati masa itu,kan? :)

And ada masa turun, kita perlu berusaha sebaik mungkin nak naikkan kembali, kalau tak dapat, sekurang kurangnya kita berusaha. Bukankah yang menilai usaha kita itu Allah Taala? :) Masa yang turun inilah kita perlu kuat, kita perlu tabah, dan jangan salahkan sesiapa dalam hal ini. Semua itu adalah takdir Ilahi. Dalam masa ini jugalah kita perlu untuk tidak terduduk membisu dan ter'stuck' omputih cakap. Bangun, bangun, dan sentiasa bangun. Hari baru sentiasa menanti. Teruskan.

Hidup dalam Semester 6 ni, sangat busy. Dengan rotation nephrology & urology, internal medicine, dan surgery. Walaupun busy nak ma**, dengan thesis itulah, thesis inilah, case presentation lah, objectives PBL lah, itulah, inilah, tapi somehow, it is fun. Penat? Jangan cakaplah. Tapi jadi houseman nanti, lagi penat wa cakap lu. haha

Rasanya ni je lah short update dulu. Tetibe rasa macam tade idea. padahal tadi mencurah curah ke ladang gandum , dan wooppp jadilah coco crunchhh! *-____-"

zekian saya melaporkan dari laptop DELL saya, untuk belog terchenta. sehingga kita berjumpa lagi, babai!





p/s : perkataan *zekian* tu eceli typo, tapi nampak macam styleeeeee semacam, maka dibiarkan. hihihihi
p/s/s : BD and M, i hope what you said is true.
p/s/s/s : nak baju tidur baruu lagiii. heee :D
p/s/s/s/s : so that once opened door, that once i entered, is closed. and i'm outside.


No comments: