Friday, May 8, 2009

7 - tiada lagi yang lama

Actually, I don’t know brapa dah blog aku ade. Ni ntah yg ke berapa. Aku nak buat yg tade org tau. Malangnye, sume korg sume tau. Last2 amek keputusan buatla blog yg SUME ORG TAU. So, bg yg da tau kewujudan blog2 yg terdahulu, lupekan je la blog2 tersebut sbb mmg xkan update. Nape ? korang tye nape ? haha. Sbb....jeng,jeng,jeng ! dah lupe username + password. (sbb byk sgt da kan). Huahua~ so, got to live with this one and only blog, pabilahatidanjarimenjadisatu. Agak hampir same ngan title one of my blog dulu.but yeah,this is the latest one, of course THE LAST..(korg doakan la ek). Hari ni, gi ikot saad cari umah. Alhamdulillah,jumpe gak rmh yg hampir mgikut 10 criteria yg ktorg nak selepas berminggu mencoba dan mencoba (sminggu pun xsampai.haha~). Akad sabtu nih. Thanks to kak mufidah yg sedia mmbantu nnt! Berikut adalah kriteria2 nya:

1. 4/5 bilik (yes!)
2. Besar (yes!)
3. dapur yg besar utk memasak ß bajet memasak (yes!)
4. bathroom yg cntikdan menarik (yes2!)
5. ruang tamu yang nyaman (yess!)
6.ventilation + location (yes! Kat gala’)
7. price murah (800 genih – fadhi. Yes!)
8. bilik tidur yang sesuai utk setiap sorg (yes!)
9. umah cantik n bersih (hopefully – yes!)
10.ade bdk mlysia tggal skali (tak!)

So utk criteria yg last skali tu, nk buat iklan la neh. Jomla sesape yg tade umah lg berjiran ngan kitorg. Uhuk2. but, girls only ek. Nnt2 aku postkan gamba umah. Sile2la melawat ek? Hihi. Hari ni malu gile cz de org yg xspatutnye bace one of my blog2 dulu, telah membaca blog tersebut. Malu10000x! haih~kepada yang berkenaan, plz jgn heboh2 kan ek? Oh ye! Tadi baru abes mkn jamuan for ajk2 pendaftaran family day. Mkn spaghetti (thanks for ahli umah kak chik), buah2an (mereka jugak), fries (mereka lagi..), ayam goreng (kami bertiga – aku,aina,zati!!), dan air bandung (mereka..haih~). And tadi dapat cerita baru :

1. kak quiah da ade balak, yelah, comel cam die xkan xde kowt…
2. la..kak quiah and kausar bdk SSP.kite berkongsi pn tengku la kan? hehe
3. abang timah bdk gadut, sme ngan si zul (petbro~). Same kat curtin U kt miri gak.haih.

ari ni, first day of study leave, and still – aku x serius lagi dalam mengulangkaji pelajaran aku neh. Haih~ tolong aku! Mcm2 bnde lam pale ni ha, tp xtau amende. Final 1-10june. Ari nih dah 7 may. Xsmpai sebulan lagi tp xserius2 gak. Haih~ auni..auni.. auni...*kembali berlagak memikirkan sesuatu*

p/s : terkena lagi time jamuan td. Sume org expect aku da ade balak. Si aina lak sempat buat promosi. Haha. Sabar2 ye sume org. time will tell~ haha. Da ade nnt, korg first yg aku bitau,k? haha

No comments: